Klienci nie zawsze szukają niższych cen.
🔵 Szukają zaspokojenia swoich potrzeb, w tym również tych emocjonalnych.
🔴 Szukają jakości, szacunku, wysłuchania, zrozumienia.
🔵 Szukają dodatkowej wartości. Chcą być zauważeni i traktowani w sposób szczególny.
Obsługa klienta i podejście do klienta to kluczowy element w każdym biznesie.
Czy jest to oczywiste? Nie jest. Wielokrotnie spotykam się z marną obsługą klienta nawet w dużych, renomowanych firmach.
Pamiętaj!
🔴 60% przedsiębiorców wskazuje obsługę klienta jako drugi najważniejszy czynnik przewagi konkurencyjnej firmy.
🔴 1/3 klientów zrezygnuje z Twoich usług z powodu złej jakości produktu, ale aż 2/3 zrezygnuje z powodu ZŁEJ JAKOŚCI OBSŁUGI.
A WIĘKSZOŚĆ KLIENTÓW NAWET NIE POWIE CI, ŻE OBSŁUGA BYŁA MAŁO SATYSFAKCJONUJĄCA, ALE PÓJDZIE DO KONKURENCJI I WYDA PIENIĄDZE GDZIE INDZIEJ.
Dlatego warto dbać o OBSŁUGĘ KLIENTA, o standardy obsługi i dawać klientowi dodatkową wartość, jakiej nie ma nigdzie indziej.
Co warto również pamiętać ❗
Tam, gdzie pojawiają się emocje i zadowolenie klienta, cena zaczyna mieć mniejsze znaczenie.
🔴 Warto pytać klientów, jak oceniają OBSŁUGĘ KLIENTA w Twojej firmie.
🔵 Wykorzystaj do tego różne metody:
– rozmowy z klientami
– analizę skarg, reklamacji
– badania wśród klientów w formie ankiet
– badanie Mystery Shopping
– opinie w sieci i w mediach społecznościowych.