Wsłuchiwanie się w głos klientów powinno stać się biznesem każdej firmy” – Tom Peters
Realizujemy badania rynku i badania marketingowe metodami ilościowymi i jakościowymi.
Prowadzimy badania ogólnopolskie lub w danym regionie czy mieście.
Badania prowadzimy kompleksowo od planowania projektu i doboru metodologii i narzędzi badawczych, po analizę wyników badań, opracowanie raportu i prezentacji oraz przełożenie wyników badania na konkretne decyzje i działania.
Oferujemy badania w następującym zakresie:
ANALIZA DANYCH ZASTANYCH (DESK RESEARCH):
- analizy branżowe oparte o źródła zastane
- analizy danych statystycznych, ekonomiczno-gospodarczych, itp.
BADANIA WIELKOŚCI RYNKU:
- analiza trendów i rozwoju rynku
- określenie wielkości rynku
- opracowanie udziałów rynkowych głównych graczy
- prognoza popytu i podaży
ANALIZA RYNKU I ANALIZA KONKURENCJI:
- atrakcyjność rynku i poszczególnych jego segmentów, dynamika rozwoju rynku
- przegląd nabywców, ocena potrzeb nabywców, motywacja zakupów
- badania konkurencji, pozycja i strategia konkurentów
- obserwacja zewnętrznego otoczenia oraz zmian, jakie mogą wpłynąć na rozwój i funkcjonowanie firmy
BADANIA SATYSFAKCJI I LOJALNOŚCI KLIENTÓW:
- badania na potrzeby normy ISO
- oszacowanie udziału firmy w dostawach produktów i usług dla klientów
- ocena zadowolenia klientów z produktów i usług firmy oraz konkurencji
- wskazanie mocnych i słabych stron firmy i jej konkurentów
- analiza stopnia lojalności klientów firmy i konkurencji
- wskazanie obszarów w relacji z klientami wymagających poprawy lub udoskonalenia
BADANIA TYPU “TAJEMNICZY KLIENT”:
- ocena stopnia realizacji standardów obsługi klientów
- diagnoza zachowania pracowników i ocena stopnia zainteresowania potrzebami klientów
- ocena jakości usług
- badanie stopnia umiejętności rozwiązywania problemów klientów
- diagnoza mocnych i słabych stron obsługi klientów
BADANIA KLIMATU ORGANIZACYJNEGO I ZADOWOLENIA PRACOWNIKÓW:
- diagnoza zadowolenia pracowników z pracy w firmie
- przegląd potrzeb pracowników
- analiza mocnych i słabych
- stron organizacji pracy w firmie
BADANIA ZNAJOMOŚCI I WIZERUNKU MARKI:
- diagnoza siły i potencjału marki
- wielowymiarowe pozycjonowanie marki w oparciu o cechy funkcjonalne i osobowościowe
- pozycjonowanie marki na tle konkurencji
BADANIA SEGMENTACJI:
- podział grupy docelowej odbiorców na jednorodne grupy
- analiza poszczególnych segmentów pod względem cech użytkowania produktu lub usługi
- wybór najbardziej atrakcyjnych docelowych grup klientów oraz efektywnych metod dotarcia i komunikacji z rynkiem
BADANIA SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH:
- diagnoza skuteczności i atrakcyjności różnych form promocji i reklamy
- analiza stopnia dotarcia z przekazem do docelowej grupy odbiorców
- ocena stopnia reakcji klientów na przekaz marketingowy
- testowanie materiałów promocyjnych firmy
BADANIA EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH
- analiza obecności i dostępności produktów w punktach sprzedaży (w tym na tle konkurencji)
- przedstawienie rotacji produktów na półce
- obserwacja zmienności cen w punktach sprzedaży
BADANIA CENOWE:
- badanie stopnia zainteresowania nabywców produktem lub usługą przy określonej cenie
- analiza wrażliwości cenowej
- analiza bezpośredniej akceptacji cen
Stosujemy następujące metody i techniki badawcze:
- badania ilościowe – CATI (wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo),
- wywiady bezpośrednie realizowane w domach, w sklepach, w pracy, w miejscach publicznych, za pośrednictwem Internetu
- badania jakościowe – IDI (indywidualne wywiady pogłębione), FGI (badania fokusowe),
- techniki projekcyjne, burze mózgów, badania eksperckie
- analizy desk research – analizy realizowane w oparciu o dane zastane
- Badania Mystery Shopping
Grupy badawcze:
Szczególnie duże doświadczenie posiadamy w realizacji badań wśród następujących grup respondentów:
- biura projektowe
- centra handlowe
- dystrybutorzy mat. bud.
- firmy wykonawcze
- hurtownie i sklepy detaliczne
- klienci indywidualni
- laboratoria medyczne
- lekarze
- odbiorcy Internetu
- mieszkańcy miast i gmin
- odbiorcy usług telekomunikacyjnych
- podmioty gospodarcze
- producenci
- prezesi i dyrektorzy – decydenci
- przedszkola
- szkoły
- szpitale
- zakłady energetyczne
- uczniowie
- nauczyciele
- eksperci różnych dziedzin
Gwarantujemy pełen profesjonalizm, rzetelność i wysoką jakość usług. Dbamy o to, aby Twoja firma czy instytucja odniosła jak największe efekty w postaci wiarygodnych danych, sprawnie zrealizowanego projektu oraz skutecznych działań rozwoju.

Zapraszam do współpracy:

Violetta Rutkowska – właściciel, badacz rynku, trener mentalny, trener biznesu