Tak nigdy nie obsługuj klientów ⛔
Poniżej przykłady obsługi klienta, z życia wzięte:
⛔ Nie masz napisanych i wdrożonych standardów obsługi klienta
⛔ Obiecujesz coś, a potem nie wywiązujesz się z tego
⛔ Ciągle przepraszasz za niedotrzymanie umowy lub terminu
⛔ Nie odbierasz telefonów od klientów, jesteś niedostępny/a
⛔ Na maile odpowiadasz różnie, raz po dwóch dniach, raz po dwóch tygodniach, jak masz czas
⛔ Kiedy klient zgłasza jakiś problem lub niezadowolenie, mówisz: „proszę sobie znaleźć innego dostawcę”
⛔ Reklamacje rozwiązujesz z problemem albo mówisz klientowi, że to nie Twoja sprawa i nic nie możesz zrobić
⛔ Kiedy klient zrezygnuje z Twoich usług, obrażasz się, robisz mu problem, nie odpowiadasz na maile
⛔ Za Twoje niedociągnięcia, zwalasz winę na klienta
⛔ Kiedy klient popełni mały błąd, wykorzystasz to przeciwko niemu.
To są tylko przykłady, ale pokazują, że dana firma NIE SZANUJE KLIENTA.
🔴 A to już droga w dół
🔴 To obniżenie wizerunku firmy
🔴 To utrata zaufania klienta
🔴 To zła reklama dla firmy
Sama prowadzę firmę i przykładam dużą wagę do tego, żeby obsługa klienta była na najwyższym poziomie i bardzo profesjonalna. Takie również mam jako klient oczekiwania wobec innych firm.
Klienta nie interesują nasze problemy rodzinne czy problemy w firmie. Klienta nie interesuje również to, że nie mamy czasu, że jesteśmy zapracowani.
Klienta interesuje rozwiązanie jego problemu, który chce załatwić szybko i bez zbędnych komplikacji.
Dlatego warto pochylić się nad tym:
W jaki sposób traktuje się klienta u Ciebie w firmie❓
Jak przebiega proces obsługi klienta❓
Jak jest ten proces oceniany przez klienta❓
Wykorzystaj do tego różne metody:
– rozmowy z klientami
– analizę skarg, reklamacji
– badania wśród klientów w formie ankiet
– badanie Mystery Shopping
– opinie w sieci i w mediach społecznościowych.