BADANIA SATYSFAKCJI KLIENTÓW
Zadowolenie klienta jest dzisiaj ważnym aspektem sukcesu rynkowego. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Liderzy rynkowi nie tylko zadowalają swoich klientów, ale starają się ich zachwycić, aby stali się wiernymi ambasadorami przedsiębiorstwa, polecając produkty/usługi również innym klientom.
Klient chce być dzisiaj dostrzeżony, wyróżniony z tłumu, mieć poczucie, że otrzymał coś ponad standard, a także chce wpływać na ofertę firmy i być przez nią szanowany.
Pamiętaj!
„Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.”
Sam Walton
O zadowolenie klienta powinny dbać również urzędy i instytucje publiczne, z jednej strony dając klientowi możliwość wyrażenia swojej opinii, z drugiej strony wdrażając zmiany w obsłudze interesantów zgodne z ich oczekiwaniami i potrzebami.
WŁADZE LOKALNE Z KOLEI ISTNIEJĄ PO TO, ABY ZASPOKAJAĆ POTRZEBY
MIESZKAŃCÓW, A NIE SAME DLA SIEBIE. MIESZKAŃCY OCENIAJĄ WŁADZE LOKALNE PRZEDE WSZYSTKIM NA PODSTAWIE JAKOŚCI ŚWIADCZONYCH PRZEZ NIE USŁUG, ŚWIADCZONA USŁUGA JEST TYLKO WTEDY COŚ WARTA, JEŚLI JEST ZA TAKĄ UWAŻANA PRZEZ TYCH, DLA KTÓRYCH JEST ŚWIADCZONA.
NOWOCZESNA, PROFESJONALNA I DOBRZE OCENIANA, MAJĄCA SZEROKIE GRONO ZADOWOLONYCH KLIENTÓW, IDĄCA Z DUCHEM ZMIAN RYNKOWYCH, TO CEL KAŻDEJ FIRMY, INSTYTUCJI CZY URZĘDU.
DBAŁOŚĆ O KLIENTA, ZEBRANIE JEGO POTRZEB I OCZEKIWAŃ A W ŚLAD ZA TYM, WDROŻENIE SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ I ZMIAN TO DROGA DO OSIĄGNIĘCIA TEGO CELU.
Jeżeli, nurtują Cię pytania:
- Co myślą o Tobie i Twoich działaniach klienci?
- Jak postrzegają Twoje produkty/usługi?
- Z jakich elementów klient jest zadowolony, a z czego nie jest zadowolony?
- Gdzie jest granica lojalności? Co musiałby zaoferować konkurent, aby Twój klient skorzystał z jego usług?
- Jakie potrzeby mają Twoi klienci i czego oczekują od Twoich działań w przyszłości?
Badanie satysfakcji klienta jest rozwiązaniem, którego potrzebujesz.
Badania takie powinna realizować każda firma, nawet mała
obsługująca kilkanaście klientów, ale również menedżerowie sportu, trenerzy, lekarze, nauczyciele, prawnicy, księgowi – wszyscy, którzy codziennie zastanawiają się, czy moje działania są skuteczne, czy podobają się moim odbiorcom, co ulepszyć, aby działać
lepiej i bardziej skutecznie?
POMAGAM PRZEDSIĘBIORCOM I PRZEDSTAWICIELOM INSTYTUCJI PUBLICZNYCH I JST ZEBRAĆ I SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ WIEDZĘ O POTRZEBACH I PREFERENCJACH KLIENTÓW.
CO ROBIMY?:
– realizujemy badania potrzeb i preferencji klientów, badania satysfakcji klientów, badania zachowań i
potrzeb różnych grup odbiorców
– opracowujemy metodologie badawcze
– opracowujemy narzędzia badawcze do badań ilościowych i badań jakościowych
– opracowujemy analizę danych z badań i raporty badawcze wraz z wnioskami i rekomendacjami
– prowadzimy badania IDI i FGI
– przygotowujemy i prowadzimy prezentacje multimedialne
– prowadzimy konferencje i spotkania w obszarze badań i rozwoju biznesu i instytucji publicznych
– opracowujemy i wdrażamy rozwiązania zarządcze w zakresie obsługi klienta i jakości usług
– opracowujemy i wdrażamy działania wizerunkowe i działania upowszechniania wyników badań
– prowadzimy warsztaty i szkolenia z zakresu badań i zarządzania satysfakcją klienta
JAK PRACUJEMY?
Gwarantujemy pełen profesjonalizm, rzetelność i wysoką jakość usług. Dbamy o to, aby Twoja firma czy instytucja odniosła jak największe efekty w postaci wiarygodnych danych, sprawnie zrealizowanego projektu oraz skutecznych działań rozwoju.
Jeden z naszych klientów zupełnie za darmo przeprowadził badanie swoich odbiorców obecnych i tych, którzy zrezygnowali z usług organizacji. Przy naszym wsparciu powstała ankieta on-line, która została rozesłana do wszystkich klientów drogą mailową. Wyniki, które otrzymaliśmy – jak wskazuje nasz klient –
„…pokazały obszary, w których nasi klienci nie osiągają pełnej satysfakcji a tym samym stały się wskaźnikiem do szybkiej poprawy naszych działań. Najcenniejszą rzeczą dla nas było to, że badania pokazały obszary do poprawy, których nie
byliśmy w ogóle świadomi a z drugiej strony wskazały mocne strony, które my odbieraliśmy, jako mało znaczące.
Dzięki badaniom wprowadziliśmy zmiany, które pozytywnie wpłynęły na
funkcjonowanie organizacji”.
Jeżeli uznacie, że projekty badawcze chcecie realizować samodzielnie, doradzimy, jak robić to skutecznie, jakie metody dobierać i jak je stosować. Przeszkolimy w tym celu również pracowników, aby wydatki na badania były realizowane efektywnie i przyniosły wymierne korzyści.
Wybrane projekty z obszaru satysfakcji klientów, które realizowaliśmy:
Wdrożenie rozwiązań zarządczych poprawiających jakość obsługi klienta i monitorowania satysfakcji klientów w jednostkach samorządu terytorialnego
Wdrożenie systemu monitorowania poziomu satysfakcji klientów oraz procedury konsultacji społecznych w jednostkach samorządu terytorialnego
Badanie satysfakcji mieszkańców miasta z realizacji polityk publicznych
Badanie satysfakcji uczniów i studentów z realizacji programu i sposobu nauczania
Badanie satysfakcji klientów sklepów mięsnych
Badanie satysfakcji odbiorców folii spożywczej
Badanie satysfakcji uczestników z udziału w projekcie UE