Badania społeczne są doskonałym wsparciem w kampanii wyborczej 🇵🇱
Mamy obecnie intensywny czas kampanii wyborczych przed wyborami samorządowymi 🇵🇱
Wydaje mi się, że pierwszy raz obserwujemy tak duży napływ nowych kandydatów, którzy nigdy nie byli obecni w lokalnej polityce. Wiele jest świeżych osób, młodych, chętnych do działań na rzecz społeczeństwa.
Kandydaci przedstawiają się nam mieszkańcom i promują się w różnej formie i różnymi sposobami.
🔴 Pytanie, co wiedzą o problemach lokalnej społeczności?
🔴 Czy znają te problemy?
🔴 Czy potrafią je zidentyfikować i na nie odpowiedzieć poprzez swoje programy wyborcze?
Ważne w tym zakresie są spotkania z mieszkańcami, ale zachęcam, żeby sięgnąć również po BADANIA SPOŁECZNE.
W zasobach miast i gmin są dostępne raporty z badań społecznych realizowanych przy okazji różnych projektów UE lub realizowanych na potrzeby opracowania lokalnych strategii działania.
Badania takie prowadzone są zwykle wśród różnych grup mieszkańców miast i gmin i wskazują główne problemy społeczne oraz potrzeby i oczekiwania lokalnej społeczności.
🔴 Warto poczytać takie wyniki, bo dają one ogromną wiedzę i mogą znacznie ułatwić prowadzenie rozmów i spotkań z mieszkańcami i skutecznie wspierać kampanię wyborczą, poprzez:
👍 POZNANIE SPOŁECZNOŚCI
Badania społeczne są niczym okno otwarte na serca i umysły mieszkańców. To dzięki nim możemy zrozumieć, co naprawdę jest dla mieszkańców ważne, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Wiedza ta jest fundamentalna dla działań lokalnych polityków.
👍 BUDOWANIE ZAUFANIA I WSPÓŁPRACY
Kiedy kandydaci podejmują wysiłek, aby poznać potrzeby i aspiracje mieszkańców, pokazują, że są gotowi słuchać i działać w imieniu lokalnej społeczności. To buduje zaufanie i otwiera drzwi do prawdziwej współpracy, gdzie wspólnie można kształtować przyszłość miasta czy gminy.
👍 SKUTECZNĄ KOMUNIKACJĘ
Znając opinie i oczekiwania mieszkańców, można lepiej komunikować się z nimi. To nie tylko słowa w kampanii, to obietnice oparte na rzeczywistych danych.
👍 ROZWÓJ ZGODNIE Z POTRZEBAMI
Badania społeczne pokazują nam kierunki potrzeb i wyzwań. Dzięki nim można skoncentrować się na obszarach, które wymagają naszej uwagi, i opracować konkretne rozwiązania, które przynoszą realne korzyści dla lokalnej społeczności.
Zachęcam więc, żeby czytać analizy, czytać raporty i wspierać się danymi, które mogą ułatwić start w lokalnej polityce.
Dla mieszkańców najważniejszy jest kandydat, który zna, rozumie i odpowiada na ich najważniejsze potrzeby.