Doskonała obsługa klienta to kluczowy element strategii firmy, ponieważ ma ona pozytywny wpływ na wszystkie aspekty działalności i może przyczynić się do długoterminowego sukcesu Twojego biznesu.
🔴 Korzyści dla Twojej firmy dzięki doskonałej obsługi klienta:
👍 POLECANIE FIRMY INNYM, zadowolony klient przekazuje pozytywne opinie innym. Staje się ambasadorem Twojej marki. Broni Twojego wizerunku.
👍 LOJALNY KLIENT, a taki kupuje ponownie
👍 WIĘKSZA RENTOWNOŚĆ, klienci są skłonni wydawać więcej pieniędzy w firmie, z której są zadowoleni. Nawet większe wzrosty cen są do zaakceptowania przez rynek.
👍 REDUKCJA KOSZTÓW, doskonała obsługa klienta może pomóc w redukcji kosztów związanych z obsługą reklamacji i zwrotami, a także zmniejszeniu potrzeby poszukiwania nowych klientów.
👍 INNOWACJE I ROZWÓJ PRODUKTÓW, zadowolony klient chętniej opowiada o swoich potrzebach, a aktywne słuchanie opinii klientów może prowadzić do lepszego zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań. To z kolei może inspirować firmy do wprowadzania innowacji i rozwijania produktów, które lepiej spełniają oczekiwania klientów.
👍 DOBRY WIZERUNEK, wypracowany poprzez szacunek do klienta, a to daje pozycję silnej marki.
👍 STABILNA MARKA, w sytuacjach kryzysowych, lepiej można sobie poradzić, gdy ma się wokół zadowolonych i lojalnych klientów.
👍 KONKURENCYJNOŚĆ NA RYNKU, doskonała obsługa klienta może być kluczowym elementem różnicującym firmę na rynku. Firmy, które oferują wyjątkową obsługę klienta, mogą zyskać przewagę konkurencyjną nad innymi graczami na rynku.
🔵 Pamiętaj, że tam, gdzie jest doskonała obsługa klienta i pojawiają się emocje i zadowolenie klienta, cena zaczyna mieć mniejsze znaczenie.
🔴 Dlatego warto pochylić się nad tym:
– W jaki sposób traktuje się klienta u Ciebie w firmie❓
– Jak przebiega proces obsługi klienta❓
– Jak jest ten proces oceniany przez klienta❓
🔵 Wykorzystaj do tego różne metody:
– rozmowy z klientami
– analiza skarg, reklamacji
– badania wśród klientów w formie ankiet
– badanie Mystery Shopping
– opinie w sieci i w mediach społecznościowych.