Dobra obsługa klienta to:
zadowolony klient
ten poleca firmę innym
ponownie również u Ciebie kupuje
i tak sprzedaż rośnie
Ale jak sprawdzić, jak wygląda obsługa klienta u Ciebie w firmie?
Wyobraź sobie, że:
🔴 Przychodzisz do dowolnego punktu obsługi. Może to być sklep odzieżowy, spożywczy czy kawiarnia.
🔴 Zachowujesz się jak każdy inny klient: oglądasz produkty, zadajesz pytania, robisz zakupy.
🔴 W rzeczywistości jednak, dokładnie obserwujesz i oceniasz różne aspekty obsługi, np. czy sprzedawca jest miły, czy produkty są dobrze wyeksponowane, czy w sklepie jest czysto.
🔵 To właśnie metoda badawcza „Tajemniczy klient”, z ang. „Mystery Shopping”.
Można ją zastosować w każdej firmie, która obsługuje klientów.
🔵 Jej celem jest ocena jakości świadczonych usług w konkretnych punktach sprzedaży lub usług.
Badanie polega na tym, że audytorzy anonimowo udają się do placówek handlowych lub usługowych i odgrywają klienta, obserwując przy tym i oceniając różne aspekty procesu zakupu i obsługi klienta, takie jak wygląd placówki, komunikatywność pracowników, jakość obsługi, czy zgodność z określonymi standardami.
Wyniki są opisane w przygotowanych wcześniej formularzach oceny.
Dostajesz konkretne dane, które mówią, jak obecnie wygląda proces obsługi klienta i co należy poprawić, aby ten proces usprawnić.
🔴 W badaniu oprócz placówek Twojej firmy, można sprawdzić placówki konkurencji, aby dokonać analizy działań Twojej firmy na tle firm konkurencyjnych.
Badanie „Tajemniczy klient” to doskonała forma weryfikacji pracy Twoich pracowników i szansa na poprawę wyników sprzedaży.
Pamiętajmy, że badania to zawsze dobra inwestycja w rozwój firmy i podniesienie jej konkurencyjności na rynku. Każdy nasz klient przekonał się już o tym.
Jeżeli masz pytania w zakresie badań,, skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy dobrać najbardziej efektywne metody.