Empatia to jedna z najważniejszych umiejętności w pracy z klientem, ale i współpracy z innymi 😀
Często się słyszy, że w biznesie nie ma miejsca na emocje, nie ma zmiłuj.
To nieprawda 🤷♀️
Brak empatii to np. automatyczne, szablonowe odpowiedzi, bagatelizowanie problemów klienta, brak cierpliwości, zbywanie klienta.
🔴 Empatia wymaga nie tylko słuchania, ale także zrozumienia perspektywy drugiej osoby. Wiele osób ma z tym problem.
👉 Najważniejsze dla mnie w prowadzeniu projektów i pracy z klientem to właśnie zrozumieć perspektywę drugiej osoby, wejść w jej buty i współpracować tak, żeby wszystkim nam pracowało się lepiej. Tylko wtedy możemy działać efektywnie. Tego oczekuję również od mojego zespołu 👍
🔵 Dzięki empatii i zrozumieniu budujemy autentyczne relacje, co przekłada się na większe zaufanie i lojalność klientów. Dzięki niej klienci czują, że ich potrzeby są naprawdę ważne.
🔴 Kiedy wchodzimy w interakcję z klientem, nie chodzi tylko o rozwiązanie problemu, ale o głębsze zrozumienie tego, co odczuwa i tego, co potrzebuje.
🔵 Pokazanie, że rozumiemy emocje klienta, pomaga zbudować zaufanie, co jest fundamentem udanej współpracy. Klient czuje się wtedy wysłuchany i doceniony, co zwiększa jego satysfakcję.
„Czuć się widzianym i słyszanym to podstawowa ludzka potrzeba”.
🔴 Kiedy traktujemy klientów z empatią, nie tylko lepiej radzimy sobie z trudnymi sytuacjami, ale budujemy trwałe więzi. Tworzymy wówczas pozytywne środowisko dla komunikacji.
🔵 Klient, który czuje, że jest słuchany i rozumiany, wróci do nas nie tylko po produkt, ale po pełne wsparcie i uwagę.
To moja filozofia działania na co dzień 😀
👇👇👇
„Najpierw staraj się zrozumieć, a potem być zrozumianym”. Stephen Covey