Skip to content Skip to footer

Niezadowolony klient?

Steve Jobs mawiał: „Twoi najbardziej niezadowoleni klienci są Twoim największym źródłem nauki”.

Każdy przedsiębiorca lubi zadowolonych klientów 😊
Jednak Twoja największa nauka pochodzi od tych, którzy są niezadowoleni 😢

Wykonuję wiele badań satysfakcji klientów i zaczynam zawsze od tych wyników, które pokazują negatywne opinie i odczucia, bo tam są informacje do poprawy. To stamtąd płyną wnioski do doskonalenia działań.

🔴Twój NIEZADOWOLONY KLIENT:
– jest WARTOŚCIĄ
– jest INFORMACJĄ.

Często firmy czy instytucje, dla których wykonuję badania, negatywnie reagują na krytykę swoich usług czy działań.

Mówią:
„Wszystkim nie dogodzi”
„To taki koncert życzeń”
„Lepiej nie skupiać się na negatywach”
„oj, już niech nie przesadzają”

BŁĄD.

🎯 Tu jest źródło wiedzy i nauki
🎯 Tylko dzięki takim opiniom można wzrastać i poprawiać swoje działania i być coraz lepszym
🎯 Działać lepiej niż konkurencja.

Pewnie, że to trochę boli, bo nasze urażone ego nie lubi krytyki.
Jednak warto nauczyć się z niej korzystać.

Jak❓

Kiedy masz niezadowolonego klienta:
– Słuchaj go uważnie i do końca
– Pozwól mu się wygadać
– Nie przerywaj
– Nie udowadniaj mu swoich racji
– Nie broń się
– Uszanuj takiego klienta
– Bądź wdzięczny/a za to, że mówi o swoim niezadowoleniu.

🔴 Zapisz wszystkie opinie, sugestie, wszystko co klient mówi
🔴 Zapytaj, jak możesz pomóc rozwiązać tę sytuację, czego klient oczekuje
🔴 Zastanów się, jak możesz zadośćuczynić klientowi, jak naprawić błąd i zrekompensować szkody i niezadowolenie
🔴 Kiedy już załatwisz sprawę, zapytaj klienta, czy teraz jest usatysfakcjonowany, czy sprawa została dobrze załatwiona

TWÓJ NIEZADOWOLONY KLIENT MOŻE STAĆ SIĘ AMBASADOREM TWOJEJ MARKI,
jeżeli dobrze załatwisz sprawę i dobrze obsłużysz jego niezadowolenie.

Poza tym:
👍 Warto prowadzić książkę, plik, zapisywać wszystkie negatywne opinie, sugestie do poprawy, żeby potem do nich wracać i sprawdzać, czy wciąż nie popełniasz tych samych błędów
👍 Warto śledzić opinie na temat konkurencji, szczególnie te negatywne i szukać tam źródła do poprawy u siebie
👍 Warto wprowadzić standardy obsługi klienta, gdzie jednym z elementów jest obsługa reklamacji i niezadowolonych klientów, aby obsługa ta była wykonywana schematycznie i wg. wysokich standardów, a nie wg. widzi mi się pracownika
👍 Warto badać zadowolenie klientów systematycznie i wyciągać wnioski do poprawy.


Nasza misja:

Wspieramy firmy, samorządy i instytucje w ich rozwoju i wyznaczaniu kierunków działań poprzez rzetelne badania, skuteczne metody i konkretne dane.

Jesteśmy skuteczni, profesjonalni i kreatywni, z takim partnerem łatwiej jest zarządzać firmą czy instytucją i spokojnie realizować planowane projekty.

Adres
Gostynin
ul. PCK 10
Social Media
Synergia Poland © 2024. All Rights Reserved. | Polityka Prywatności